maillist.cz

MailList.cz je nástroj pro online tvorbu a rozesílání plně grafických e-mail newsletterů

Často kladené otázky (FAQ) ohledně rozesílání a tvorby newsletterů




Čím je náš nástroj vyjímečný?

Snadno vložíte obrázky a fotografie přímo do těla mailu (tzv. Inline attachmenty). Příjemci se tak zobrazí okamžitě bez nutnosti klikat na tlačítko „načíst vzdálený obsah“.

Jaké možnosti má maillist.cz?

Po přihlášení si můžete rozpracovat a ukládat libovolný počet e-mailových šablon včetně obrázkových příloh na náš server. Velikost uploadu je omezena na 8 MB. Každou z nich můžete zaslat jako vzorek emailem anebo si nechat vygenerovat zdrojový kód HTML emailu.

V čem je výhoda maillist.cz?

Umožní Vám vytvářet plně grafické e-maily bez nutnosti znalosti HTML kódu, kompatibilní s nejpoužívanějšími mailovými klienty (seznam, google, outlook, thunderbird).

Jaké je typické využití služby Maillist.cz?

Uživatel bez znalosti HTML, který chce zasílat plně grafické e-maily včetně formátování textu, tabulek a obrázků. Text stačí copy-paste přesunout např. z Wordu do našeho wysiwyg editoru - ten vygeneruje HTML kód e-mailu (ovšem přizpůsobený pro mail klienty).

Uživatel se znalostí HTML, kerý si píše HTML zdrojové kódy sám, ocení možnost vložit tento HTML kód do našeho wysiwyg editoru a po kliknutí "Nastavit přílohy" nahrát vybrané externí obrázky a fotografie přímo do těla mailu. Příjemci newsletteru se tak zpráva načítá rovnou včetně grafických prvků a nemusí klikat na "načíst vzdálený obsah".

Jak velké e-maily můžu odesílat?

Náš systém zpracuje email do velikosti 16 MB. Výrazně však doporučujeme držet velikost výsledného e-mailu co nejmenší. Ideálně 100 – 200 kilobytů. Tato velikost značně narůstá s každým vloženým obrázkem. Je proto vhodné skrze tlačítko „nastavit přílohy“ zvolit, které obrázky budou uloženy do těla emailu a které zůstanou na serveru pro vzdálené načtení. Defaultně systém nechává přílohy nad 100 kb na serveru, všechny menší vkládá do těla mailu. Obecně doporučujeme velikost příloh v jednom mailu dohromady max 100 -200 kb protože po encodovaní do těla mailu pak zabírají cca 3x více. A newslettery které mají více jak 500 kilobytů rozhodně nedoporučujeme.

Jak postupovat abych se vyhnul spam filtru příjemce?

Postupujte obezřetně. Nerozesílejte e-maily na adresy příjemců jejichž souhlas k rozesílání nemáte. Držte velikost e-mailu co nejmenší (kompresujte obrázky).

Jak mohu zkontrolovat správnost zobrazení v jednotlivých mail klientech?

Pro otestování kompatibility v mail klientech je k dispozici (placená) služba Emailonacid.com.

Jak mohu hromadně rozesílat vytvořený HTML mail?

Pokud si chcete rozesílat emaily hromadně sami můžete použít zdrojový kód emailu a buď jej rozeslat na více adres pomocí tzv. slepé kopie. Lepší variantou je rozesílání skrze software Sendblaster.com, které vám na lokálním PC vytvoří smtp server a dovolí rozesílat množství emailů najednou na celý seznam adres. Pokuud rozesíláte více než tisíce emailů měsíčně, máme pro Vás i řešení na klíč.

Jaké nadstandardní služby nabízíte?

Poskytujeme kompletní řešení klientům, kteří rozesílají řádově desetitisíce e-mailů měsíčně. Disponujeme platformou, která je schopna masový email distribuovat rychle a spolehlivě. Mezi hlavní výhody této služby na klíč patří vyhrazený SMTP server přímo pro klienta (nesdílíte tak ip adresu s jinými projekty maillist), kompletní statistiky jak vrácených e-mailů (tzv. Bounces), ale též počty kliknutí a míry prokliku (CTR) z emailového newsletteru.

Pro objednávku služeb nás kontaktujte na adrese support@maillist.cz.

Co jsou inline attachmenty?

Inline attachmenty jsou přílohy vložené přímo do těla e-mailu. Každou přílohu si můžete volitelně uložit na serveru anebo přímo do zdrojového kódu mailu. Odpadá tak nutnost klikat na tlačítko načíst vzdálený obsah – celá grafika se načte a zobrazí ihned.

Co je CTR?

Zkratkou CTR označujeme tzv. Click through rate neboli „míru prokliku“. Je to poměr počtu zobrazení newsletteru a počtu kliknutí z tohoto newsletteru např. Na Váš web.

CTR se obvykle pohybuje v řádech promile (u statisícových maillistů) až po řády desítek procent (u menších dobře cílených maillistů v řádu stovek uživatelů).

CTR značně ovlivňuje relevance e-mailu k cílové skupině (cílení) a též i grafická podoba emailu. HTML emaily s fotografiemi mají výrazně vyšší CTR než klasické pouze textové maily.

Nenašel jsem odpověď na svůj dotaz. Pomůžete mi?

Kontaktujte nás prosím na emailu support@maillist.cz. Rádi Váš dotaz zodpovíme.

Chci vyzkoušet nástroj pro online marketing - Maillist.cz